Alpha lipid SDII & LifeLine

Jom jadi geng jajaSD2 :)

Jumaat, 12 April 2013

apa CARB BAL?


Berikut adalah apa yang saya menjawab kepada pelanggan.

Carb Bal akan dilancarkan di Malaysia sekiranya royalti Malaysia seterusnya pada pertengahan Mei 2013. Sedikit info karbohidrat bal untuk anda ya.

 Carb Bal sebenarnya adalah Penyekat Carbo. Dibuat dari kacang putih dan gymnema Sylvester tumbuhan ditanam di India yang membantu untuk menghalang gula dalam badan kita.

Ianya perlu diambil 20 minit sebelum makan , ia akan membantu untuk menghalang enzim yang dipanggil alpha-amylase atau reseptor gula atau sel-sel yang berfungsi untuk menyerap gula.

Jadi, jika kita mengambil lebih banyak carbo, kebanyakan carbo tidak akan diserap tetapi sebaliknya akan dibuang keluar dari sistem badan.

Oleh itu dalam diet ini kita boleh mengambil lebih carbo, tetapi masih perlu berhati-hati. Ia akan menyekat sehingga 123 gram carbo setiap hari jika kita mengambil 3 kapsul atau 1 kapsul setiap hidangan.

Dalam erti kata lain, jika kita membahagikan 123 dibahagikan dengan 3 ia adalah kira-kira 40 gram setiap hidangan daripada 35 gram setiap hari yang kita sepatutnya mengambil.

Tetapi jika kita terlupa untuk makan selepas mengambil Bal karbohidrat, ia tidak akan bekerja. Kerana reseptor gula akan kembali kepada fungsi normal selepas masa yang ditetapkan.

Jadi, selepas 20 minit anda mesti mengambil makanan anda atau lain anda perlu mengambil karbohidrat bal lagi dan tunggu selama 20 minit atau mungkin anda hanya boleh mengambil protein sahaja dan bukannya makan lebih carbo.

Tiada ulasan:

TERJAWABKAH PERSOALAN ANDA?